lørdag 18. september 2010

Pannekakestabel med spinat

Mannen min er litt i overkant glad i pannekaker, ikke at jeg ikke liker det jeg også, men jeg synes det ofte blir litt for søtt og ligger for tungt i magen. Men denne retten er vi alltid enige om at vi har lyst på. Vegetarisk er den også, tror det var den retten som skulle til for å overbevise mannen min om at vegetarmat faktisk kunne være godt og mettende. Siden jeg synes det er usannsynlig kjedelig å steike pannekaker, er herren i huset gjestekokk denne gangen.



PANNEKAKESTABEL MED SPINATRØRE

Røre

125 g hvetemel
125 g sammalt hvete fin
0,5 ts salt
6 dl melk
1 dl vann
5 egg
3 ss smeltet smør
2 ts gurkemeie

Fyll
1 ss olje
1 pk frossen, hakket spinat
1 pk Snøfrisk naturell
1 pk Cottage Cheese
salt, pepper, reven muskattnøtt

Rør sammen pannekakerøra og stek på vanlig måte. Lag fyllet med å frese spinaten i oljen til den er gjennomvarm, smak til med krydder, bland inn cottage cheese og Snøfrisk.
Lag pannekakestabelen; start med ei pannekake, smør et par ss fyll oppå, fortsett med nok ei pannekake osv til du avslutter med en pannekake på toppen. Skjæres som kakestykker. Serveres med tomatsalat


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...