fredag 17. september 2010

Fredagskosen er i boks!



Fikk plutselig veldig lyst på noe godt til kaffen i helga og svingte sammen disse cookiesene. Og etter å ha smakt, spår jeg at de ikke varer helt til søndagskaffen. Å bake cookies passer meg utmerket, jeg er ingen stor kakebaker eller -pynter, så en deig som bare kan røres sammen og slenges på bakeplata og uansett flyter ut til perfekte små kaker som smaker farlig godt, passer meg utmerket.


COOKIES MED HVIT SJOKOLADE OG MANDLER
nok til ca 15 stykker

125 g mykt smør
85 g sukker
1 egg
1 ts vaniljeekstrakt
100 g hvit sjokolade, grovhakket
50 g mandler/nøtter, grovhakket
175 g mel

pisk smør og sukker til det blir hvitt, pisk inn egg og vaniljeekstrakt.
Tilsett mel, sjokolade og nøtter/mandler, jobb sammen til en deig. Kanskje du trenger litt mer mel for at det ikke skal bli klissete. Form små kaker og trykk de litt utover på bakebrettet, stekes i 12 min på 180 grader. La de kjølne litt før innhugg, så blir de sprø og fine.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...