lørdag 2. oktober 2010

Bryllupsdag og meksikansk frokost



Vi har seks års bryllupsdag i dag. Vi pleier aldri å ha en ekstravagant markering av dagen, ingen store blomsterbuketter eller gaver her, men derimot lager vi alltid meksikansk frokost og setter av litt ekstra tid på morgenen til å spise sammen i fred og ro. Så i år som i de fem foregående.

Jeg vet ikke helt om jeg kan kalle dette en oppskrift siden de fleste ingrediensene er ferdigfabrikata fra Texmexhylla i butikken, men godt er det ihvertfall. Så får heller eventuelle matsnobber se en annen vei denne gangen.

HUEVOS RANCHEROS

2 egg per pers
2-3 tortillas (hvete eller mais) per pers
salsa
finhakket rå løk
texmexbønner
hot grønn peppersaus, feks Tabasco


Pakk inn tortillaene i aluminiumsfolie og varm dem i stekeovnen
Speil eggene sånn som du liker det best. Jeg foretrekker å gjøre dette langsomt over svak varme siden jeg helst ikke vil ha sprø brune kanter på eggene. Jeg foretrekker også at plommene er hele så de flyter utover og blander seg med salsaen, men her gjør du som sagt som du vil!
Legg en tortilla på tallerken, så speilegg oppå. så litt salsa på eggene, topp med finhakket løk og peppersaus. Server med varme texmexbønner og et par ekstra tortillas ved siden av.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...