lørdag 21. august 2010

Blåbærpai i solnedgang

Sånn så det ut rundt hytta vår da vi kom hit for helga. Hva vi skulle ha til lørdagskos, ga seg egentlig sjøl . Vanligvis er jeg såpass lat at jeg plukker bærene mine på torget , men idag var jeg ute en halvtimes tid og fikk inn mer enn nok til en stor form. Oppskriften er fritt etter min egen hukommelse, den er ikke spesielt nyskapende på noen som helst måte, men av og til er jo det enkle det beste, for å si det med Rema 1000


BLÅBÆRSMULDREPAI

5 dl blåbær
1ss potetmel
4 toppede ss sukker

150 g smeltet smør
2 ss sukker
2 dl hvetemel
1 dl havregryn

Hell bærene i en ildfast form, bland sammen sukker og potetmel og hell over, rør rundt så bærene blir dekket.
Smelt smøret, bland opp i sukker, hvetemel og havregryn, smuldre det hele over bærene. Stekes på 200 gr i  20 min. Serveres med pisket krem/vanilijeis/vaniljesaus.



Vår pai ble inntatt på terrassen i solnedgang. Som dere kan se, er mannen min veldigveldig glad i blåbær og porsjonen ble deretter....

1 kommentar:

  1. Åh! Lite vi skal ha det som søndagsdessert etter sopp- og blåbærturen i morgen!

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...